Vilniaus Baltupių progimnazija 2017-2018 m. dalyvauja projekte „Neformaliojo vaikų švietimo paslaugų plėtra“


2018 m. balandžio 20 d. 3b klasės mokiniai su mokytoja Vida Petronyte-Remeikiene lankėsi Kaune, Nacionaliniame M. K. Čiurlionio meno muziejuje, dalyvavo edukacinėje programoje „Meno pažinimas praktiškai“. Edukaciją sudarė 2 dalys: M. K. Čiurlionio dailės darbų parodos lankymas bei M. K. Čiurlionio muzikinių kūrinių klausymas ir laiško rašymas, remiantis M. K. Čiurlionio sakiniais, žodžiais iš laiškų žmonai Sofijai.
Edukacijos metu buvo apžvelgtas M. K. Čiurlionio šešerių metų kūrybinis kelias. Mokiniai turėjo galimybę analizuoti kiekvieną dailininko meninį darbą įvairiais aspektais: tyrinėti ir rasti juose tematiką, įžvelgti piešiniuose vaizduotas gamtos jėgas, peizažus, tyrinėti panaudotas medžiagas, žavėtis piešimo stiliumi bei nepakartojamu braižu, panaudota technika. Trečiokai atpažino piešinį „Kapinių motyvas“, pagal kurį klasėje rašė miniatiūrą, įgijo ir naujų patirčių – aiškinosi, kaip keičiasi darbas nuo apšvietimo, stebėdami skirtingai apšviestą piešinį. Darbus, kurie šiuo metu atstovauja Lietuvą Prancūzijoje, Orse dailės muziejuje „Laukinė dvasia“ , „Rex“ ir kitus stebėjo IKT technologijų pagalba.
Klausantis kompozitoriaus M. K.Čiurlionio simfoninės poemos „Miške“, vaikai užsimerkę įsivaizdavo matytus paveikslus, bandė pajusti miško dvelksmą, piešti savo piešinį.
Programą vainikavo vaikų išradingumas ir kūrybiškumas rašant artimam žmogui (draugui, šeimos nariui, seneliams) laišką plunksnakočiu. Čia prasiskverbė pajustas menininko darbų dvelksmas – vartodami M. K.Čiurlionio laiškuose žmonai Sofijai skirtus žodžius, kūrė savo laiškus sudarydami iš šių žodžių naujus, šiltus, romantiškus sakinius. Didžioji jų dalis virto pakvietimais šeimai aplankyti M. K. Čiurlionio muziejų, kai kurie atspindėjo pajustą menininko sielos dalelę.
Grįžę į mokyklą, mokiniai gautą patirtį atspindėjo dailės pamokoje savo darbuose tema „M. K. Čiurlionio kūrybos pėdsakais“. Piešiniuose galėjome pastebėti atsikartojančios tematikos (giltinė, peizažas, planetos, karaliai, žalčiai, zodiako ženklai ir t.t.) bei braižo pajutimo (spalvų bei medžiagų) panaudojimą.